استفاده از کمک های CBI برای ارتقا گردشگری دومینیکا

 

به عنوان جزیره طبیعی کارائیب، گردشگری بخش بزرگی از شیوه زندگی دومینیکا است. صدها هزار نفر سالانه به این جزیره می‌آیند تا لذت‌های طبیعی باورنکردنی آن و همچنین جشنواره‌های موسیقی مشهور جهان، غذاهای لذیذ و فرهنگ کریول کارائیب را امتحان کنند.

به همین دلیل، هزاران شهروند دومینیکن در بخش گردشگری کار می کنند که به طور طبیعی درصد زیادی از تولید ناخالص داخلی این کشور را تشکیل می دهد. برای حفاظت از این مشاغل و اقتصاد به طور کلی، حفظ آینده صنعت گردشگری بسیار مهم است.

دولت دومینیکا در سال های اخیر تلاشی هماهنگ برای انجام این کار انجام داده است و سرمایه گذاری زیادی در بخش گردشگری انجام داده است. بخش عمده ای از بودجه برای این امر از برنامه شهروندی از طریق سرمایه گذاری این کشور تامین شده است که به افراد غیر اتباع این امکان را می دهد تا در ازای سرمایه گذاری در کشور، تابعیت دومینیکن را به دست آورند.

 

استفاده از کمک های CBI برای ارتقا گردشگری دومینیکا

 

این برنامه از چه جهت به آینده گردشگری دومینیکن کمک کرده است؟

ساخت فرودگاه جدید

اگرچه دومینیکا دارای دو فرودگاه است - داگلاس-چارلز در شمال و روزو-کنفیلد در جنوب - اما هیچ یک نمی توانند هواپیماهای جت بزرگ را در خود جای دهند. در نتیجه، بازدیدکنندگان فقط می توانند از طریق جت های خصوصی کوچک و هواپیماهای ملخی از کشورهای همسایه کارائیب به جزیره برسند. این باعث افزایش زمان رسیدن به اینجا می شود و اغلب افراد را از بازدید منصرف می کند.

برای رفع این مشکل و آسان‌تر کردن بازدید از دومینیکا، از بودجه برنامه شهروندی توسط سرمایه‌گذاری برای ساخت یک فرودگاه جدید استفاده می‌شود. قرار است در روستای وسلی در ساحل شمال شرقی جزیره واقع شود، بیش از 20 شرکت هواپیمایی از کارائیب، اروپا و آمریکای شمالی از این تسهیلات استفاده خواهند کرد. این فرودگاه که قرار است در سال 2026 تکمیل شود، حدود 1 میلیارد دلار برای دومینیکا هزینه خواهد کرد و بزرگترین پروژه ساخت و ساز جزیره خواهد بود.

گروه مهندسی راه آهن شماره 5 چین به عنوان پیمانکار اصلی انتخاب شده است و کار پیش ساخت در منطقه Wesley و Woodford Hill آغاز شده است. حدود 24 میلیون دلار به 130 نفر از ساکنان پرداخت شده است که مجبور به نقل مکان به خانه خود شدند تا فضا برای توسعه ایجاد شود.

ساخت هتل ها و استراحتگاه های جدید

به‌طور سنتی، دومینیکا از هتل‌ها و استراحتگاه‌های بین‌المللی صرفنظر کرده و به نفع پیشرفت‌های محلی بیشتر است. با این حال، به منظور پاسخگویی به تقاضای فزاینده مرتبط با صنعت گردشگری در حال رشد کشور، دولت دومینیکا سرمایه‌گذاری در خارج از کشور را در اقامتگاه‌های تعطیلات از طریق مسیر سرمایه‌گذاری برنامه شهروندی توسط سرمایه‌گذاری در املاک تشویق کرده است.

این امر به جذب چندین برند مشهور بین المللی هتل در این کشور جزیره ای کمک کرده است. به عنوان مثال، استراحتگاه و اسپا Anichi تحت مدیریت ماریوت در سال 2021 ساخت و ساز را آغاز کرد، در حالی که هیلتون قرار است در سال 2024 استراحتگاه ساحلی آرامش را به عنوان اولین هتل خود در این جزیره افتتاح کند.

نخست وزیر روزولت اسکریت در مورد این پروژه ها گفت: "به لطف بازوی املاک و مستغلات برنامه شهروندی توسط سرمایه گذاری، دومینیکا به طور فزاینده ای به دلیل ارائه گردشگری لوکس خود شناخته می شود. تحت برنامه شهروندی از طریق سرمایه گذاری، سرمایه گذارانی که به دنبال گسترش سبد املاک خود هستند، این فرصت را دارند که در برندها و ویلاهای لوکس هتل سرمایه گذاری کنند.


همچنین در سال 2021 اعلام شد که دولت حدود 950 میلیون دلار کانادا برای ساخت هفت هتل و استراحتگاه جدید سرمایه گذاری خواهد کرد. این امر باعث ایجاد 470 شغل ساختمانی و 790 شغل دائمی خواهد شد که در این فرآیند اقامتگاه ها را اداره می کنند.

توسعه اکوتوریسم

دومینیکا بیش از بقیه در برابر اثرات تغییرات آب و هوایی آسیب پذیر است، بنابراین انعطاف پذیری آب و هوا در چند سال گذشته به یک مسیر کلیدی سرمایه گذاری برای دولت دومینیکا تبدیل شده است. بخش بزرگی از این امر مستلزم تسهیل اکوتوریسم است که توسط انجمن بین المللی اکوتوریسم (TIES) به عنوان «سفر مسئولانه به مناطق طبیعی که از محیط زیست محافظت می کند، رفاه مردم محلی را حفظ می کند، و شامل تفسیر و آموزش» تعریف می شود.


دولت علاوه بر ترویج پروژه هایی مانند پاکسازی سواحل و حفاظت از حیوانات، از بودجه برنامه شهروندی دومینیکا با سرمایه گذاری برای سرمایه گذاری هنگفت در اقامتگاه های بوم گردی استفاده کرده است. به عنوان مثال، استراحتگاه هایی مانند Secret Bay، InterContinental Dominica Cabrits Resort & Spa، و Jungle Bay در چند سال گذشته باز یا بازگشایی شده اند. همه اینها با استفاده از مصالح ساختمانی مقاوم در برابر آب و هوا و منابع پایدار ساخته شده‌اند، در طبیعت قرار گرفته‌اند و مواد غذایی تولید شده محلی را ارائه می‌دهند.

علاوه بر این، پول حاصل از این برنامه همچنین برای ارتقای انعطاف‌پذیری آب و هوا به طور کلی استفاده شده است، از سرمایه‌گذاری در خانه‌های مقاوم در برابر طوفان گرفته تا لایروبی رودخانه‌ها برای کاهش خطر سیل‌های آینده. این به طور غیرمستقیم با محافظت از کل کشور در برابر تغییرات اقلیمی به آینده گردشگری دامن می زند و اطمینان می دهد که مردم می توانند به بازدید ادامه دهند.

اینها تنها برخی از اصلی‌ترین راه‌هایی هستند که برنامه شهروندی دومینیکا از طریق سرمایه‌گذاری، صنعت گردشگری را که بخش مهمی برای آینده کشور به‌طور کلی است، پیش می‌برد. از خواندن پرسش‌های متداول ما دریغ نکنید یا در نزدیک‌ترین زمان ممکن با ما تماس بگیرید تا در مورد برنامه بیشتر بدانید و خودتان مسیر کمک به این پیشرفت را شروع کنید.

{{massage_and_class_chat.message}}
{{massage_and_class_tariff.message}}